Vilkår og betingelser
1. Avtaleinngåelse
1 Når du handler hos accessoirer.no skal du alltid føle deg tryg, vi følger forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.
Vilkårene under gjelder for ordre gjort på www.accessoirer.no
Nettbutikken er drevet av Dahl-Hansen, orgnr: 926374109MVA, Adresse Dreggveien 38, 4636, Kristiansand S, Norge.
Kontaktinformasjon, epost: kontakt@accessoirer.no kontakt@dahlhansen.no
Telefonnummer: 46 33 80 90
2 Når du fullfører din ordre på https://www.accessoirer.no/kassen/ plasserer du en bindende ordre på varene du har i handlevognen din.
Når vi mottar din bestilling vil vi automatisk sender vi deg ordrebekreftelse på epost.
Noen ganger blir mail sendt i retur, så om du ikke har mottatt ordrebekreftelse er det hvorfor.
Varer som selges på tilbud er tilgjengelig så lenge lageret rekker. Er et produkt utsolgt vil du få en tilbakemelding på dette.
3 Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen(forbrukeren som foretar bestillingen) har sendt sin bestilling til accessoirer.no
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
4 Vilkår og betingelser kan bli endrett.
2. 14 dagers angrerett
1 Angreretten forutsetter at du gir sender angrerettskjema per epost til accessoirer.no senest 2 uker etter at du har mottatt din ordre om at du vill benytte den.
I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt.
2 Ved bruk av angreretten vill kjøper få full tilbakebetaling av de returnerte produktene, dette med unntak av returkostnad.
Dette forutsatt at alle produktene returneres i samme tilstand som de var i da du mottok dem. Dette betyr at produktene ikke kan være skadet, skitne, vasket, endret eller slitt (annet enn ved prøving), og at alle etiketter, embalasje og merkelapper er i good stand.
3 Om du vill benytte angreretten laster du ned og fyller ut angreskjema å sender den på epost til kontakt@accessoirer.no
3. Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader.
Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.
4. Frakt
1 Vi sender ordre med posten hver dag og alle varer som er bestilt før kl 13.00 blir sendt samme dag, om ordren er bestilt etter 13.00 blir den sendt neste virkedag.
2 Alle ordre blir sendt fra Kristiansand
Vi estimerer 1-5 virkedager på frakt i norge.
Store deler av landet har normalt 1-2 virkedager frakt.
3 Prisen på frakt er 49 kroner om ordren er under 500 kroner
Om totalbeløpet for ordren er over 500 kroner er frakten graits.
4. Brevpost har ikke sporing og blir ikke erstattet om ordren ikke kommer fram.
Det er ingen måte for oss som selger å vite om ordren har kommet fram eller ikke.
5. Vi sender ikke til Jan Mayen og Svalbard
5. Betaling
1 Ved et kjøp vill du ha mulighjeten mellom 3 sikre betalingsmetoder.
Betaling med Visa eller Mastercard
Vipps
Klarna Checkout
Når du gjør et kjøp på accessoirer.no med Kredittkort, Visa eller BankAxept blir beløpet først reservert og så belastet når varene er sendt fra oss.
2 Betaling med Klarna faktura, blir fakturaen til kjøperen fra Klarna når varen er sendt fra oss. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Om du har noen spørsmål om faktura kan du kontakte Klarna sin kundeservice. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med Klarna faktura.
6. Reklamasjon
1 Hvis vi har sendt feil vare eller det foreligger en feil eller mangel ved varen, må du som kjøper kontakte oss i accessorier innen rimelig tid etter det ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget.
Seneste reklamasjon er to år etter at kjøper overtok varen, fem år dersom produktet er ment til å vare vesentlig mer enn to år, hvis dette er tilfelle vill det bli skrevet i produktbeskrivelsen.
Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.
2 Reklamasjonen dekker ikke vanlig slitasje og ytre skader som eksempel bulker, riper og bruddskader.
Slitasje på smykker som blir brukt er normalt.
Mange av våre produkter er håndlaget og små unøyaktigheter i størrelse kan forekomme.
3 Ved en reklamasjon vill kjøper enten få reparer produktet, få nytt produkt eller få pengene tilbake.
Returkostnad ved bruk av reklamasjon blir dekket av accessoirer.no
4 Ved en reklamasjonsforespørsel send en epost til kontakt@accessoirer.no innen en rimelig tid, informer om feilen, hvilket produkt det gjelder og ordrenummer.
7. Returer
1 Ved returnering bruk adressen
Dahl-Hansen
Dreggveien 38
4639, Kristiansand
2 Det kan ta opp til 2 uker fra vi mottar en retur til at du får penger tilbake på konto. Tilbakebetalingen vill bli gjort til den kontoen som kjøpet ble gjort med.
3 Kjøper må selv dekke eventuelt verditap på varen dersom tapet skyldes kjøper egen uforsiktighet ved undersøkelse av varens tilstand, egenskaper og funksjon.
8. Tvister
Kjøper og accessoirer skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet.
Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.